HairStyle24
  • Inspiracje
  • Kosmetyki
  • Porady
  • Trendy
  • Napisz do nas

Jak przywiązać klienta do salonu fryzjerskiego

zdjęcie mężczyzny w salonie fryzjerskim

Regularne śledzenie trendów i uczestniczenie w szkoleniach, to jest przewaga, która wymaga czasu i zaangażowania, ale to konieczność. Jeśli nie będziesz znać aktualnych technik i nie będziesz ich proponować swoim klientom, to nie masz szans, aby przywiązać klienta do salonu fryzjerskiego. Z innej strony dobrze zrobiony zabieg, z widocznymi spektakularnymi efektami, to szansa na nowe klientki z polecenia. Dodatkowo warto śledzić innych stylistów w internecie, na Facebooku, Instagramie, rozmawiać, pytać i czytać porady na grupach.

Zadbaj o jakość usług – standardy higieniczne i jakość obsługi

To właśnie dzięki takim nawykom zdobywamy najwięcej stałych klientów, znajdują oni w naszych ramionach poczucie bezpieczeństwa i komfortu. O standardach higieny i naszym estetycznym wyglądzie napisano już wiele artykułów. Są też inne na pozór drobne i pozornie błahe rzeczy, pomocne w budowaniu przywiązania dobrych klientów. To jakość obsługi wynikająca ze znajomości potrzeb konkretnego klienta i pamiętaniu o nich. Pewność, że stylistka dokładnie wie jakie zabiegi były wykonywane wcześniej, wie co polecić dodatkowo i uczciwie odradza. To wszystko sprawia, że klienci czują się pewnie. Jak taki standard wprowadzić w życie, co umożliwi nam zapamiętanie dotychczasowej historii zabiegów i preferencji oraz dobrze zorganizowaną obsługę klienta? To oprogramowanie dla salonu fryzjerskiego zbierające informacje o wykonanych usługach i zastosowanych produktach .

Wprowadź rabaty lub gratisowe usługi za systematyczność. 

Zasady powinny być jednak możliwie proste i zrozumiałe oraz równe dla klientów. Dodatkowo powinny się pojawiać niezależnie od tego czy osoba wykonująca usługę lub klient o nich pamięta. Nie możemy dopuścić do sytuacji, że znajome klientki przy okazji pogawędki ustalą, że jedna dostała gratisowy zabieg a inna nie. Ciężko jest wszystko zapamiętać, dlatego warto mieć jasne zasady i przejrzystą historię zabiegów oraz powiadomienia w systemie.

Jak przywiązać klienta do salonu fryzjerskiego – daj możliwość łatwego odwołania wizyty.

Najlepsze klientki to często również te najbardziej zabiegane. Daj im elastyczność i możliwość odwołania wizyty z rozsądnym wyprzedzeniem. Jeśli pozwolisz to zrobić wieczorem dnia poprzedzającego wizytę (np. w systemie lub przez SMS) jest szansa, że trafi się klient wypełniający okienko. Przy okazji warto dziękować klientom odwołującym wizyty wcześniej. Będą czuli się komfortowo i w razie potrzeby nie będą odwlekali przełożenia wizyty do ostatniej chwili.

Jak przywiązać klienta do salonu fryzjerskiego – zadowolony klient chętnie zapisze się na kolejną wizytę

jeszcze przed opuszczeniem salonu, musisz mu o tym przypomnieć. Jeśli mimo to, nie zdecyduje się zarezerwować terminu, daj mu wizytówkę z adresem do rezerwacji internetowej – zrobi to, kiedy akurat uświadomi sobie potrzebę. Czasem w środku nocy,a czasem w trakcie pracy, dyskretnie przez system, by inni nie widzieli.

Przypominaj klientom o wizytach, SMS-y w dniu poprzedzającym, istotnie zmniejszają ilość straconego czasu. Do tych, którzy mimo SMS-ów nie przychodzą możesz zadzwonić, by trudniej im było zapomnieć. Program do obsługi salonu fryzjerskiego sprawia, że  przypomnienia wysyłają się automatycznie, i poza pierwszym ustawieniem nie wymagają od nas żadnego zaangażowania.

Pokolenie urodzone ze smartfonem w ręku przypomni sobie, że potrzebuje usługi, gdy zobaczy Twój post na Facebooku lub Instagramie.

Nie pozwól im o sobie zapomnieć.

Publikuj zdjęcia i informacje regularnie. Zachęcaj by Cię polubili i udostępniali oraz wygospodaruj w salonie atrakcyjne miejsce, gdzie zadowoleni klienci po usłudze zrobią sobie selfie.

Wysyłaj życzenia świąteczne i urodzinowe.

Nie muszą być bardzo osobiste, wystarczy że są miłe a już powodują pozytywne skojarzenia i przypominają o zbudowanej relacji.

Warto pracować nad przywiązaniem klientów do salonu. Ich zadowolenie i lojalność to nie tylko stabilność finansowa czy chodząca reklama, ale też nasz komfort i nastrój w pracy. Na koniec dnia pamiętajmy, że warto budować relację nie tylko z klientami, inne osoby pojawiające się w salonie: od kuriera do zagubionego dziecka mogą stać się naszymi ambasadorami i przyszłymi klientami.

Nawigacja wpisu

Fryzura do kształtu twarzy – jak dobrać?
Prostownica ceramiczna – czy płytki mają aż tak duże znaczenie?

Related Articles

sposoby na zniszczone paznokcie

Domowe sposoby na zniszczone paznokcie

zdjęcie kobiety mającej zdrowe i lśniące włosy

Zdrowe i lśniące włosy bez wychodzenia z domu

zdjęcie kobiety z pięknymi i zadbanymi włosami

10 Kroków do Pięknych i Zdrowych Włosów

Ostatnie wpisy

  • Domowe sposoby na zniszczone paznokcie
  • Kolczyki do włosów. Jak dodawać blasku swoim stylizacjom?
  • Zdrowe i lśniące włosy bez wychodzenia z domu
  • Jak uzyskać efekt naturalnych loków z wykorzystaniem prostownicy
  • Dior Sauvage. Jak pachnie?

Kategorie

  • Inspiracje
  • Kosmetyki
  • Porady
  • Trendy
  • Napisz do nas
Copyright 2018. All rights reserved | Partnerem serwisu jest portal Co tu robić
Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików - zmień ustawienia przeglądarki.
SettingsAkceptuj
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT